|
|
Endringsprosesser |
|
Det er
ofte ved endringsprosesser man vil oppdage de virkelige verdier og
krefter i virksomheten. Disse verdier og krefter kan gjøre seg utslag i ulike interessekonflikter,
rykter, misforståelser, lojalitetssvikt, usikkerhet, konkurranse,
konfrontasjoner, maktspill, ulike reaksjonsmønstre – til
ulike tider for ulike grupper og ulike personer.
Vi mennesker er forskjellige og dette kommer ofte klart frem ved endringsprosesser
i en virksomhet: Et hvert hode er en verden:. Disse hodene har også en
tendens til å tenke” Hva er vel Grand Canyon mot hullet
etter en mistet plombe”.
En endringsprosess uten å ha med menneskelige aspekter og helhetsreflekterende
elementer er i utgangspunktet dømt til å tape. Tape i
forhold til prosessen selv, dets resultater, virksomhetens omdømme
og også motiveringen til de som blir igjen for å gjøre
en innsats for virksomheten.
Derfor bør prosessen anses særdeles viktig. Og her finnes
utallige fallgruver.
Sandhaug har over 10 års erfaring med å bistå ledere
og tillitsvalgte under slike prosesser.
Det kan tilbys interne kurs, seminarer, konsultasjoner og aktiv bidragsyter
i forhold til endringsprosesser i din virksomhet. |
|
|